Źródło: https://immotion.pl/
Specialized
Rower szosowy Specialized już niejednokrotnie pomagał rowerzystom wygrywać wielkie wyścigi. Zostały stworzone w celu osiągania najlepszych wyników i doskonale sobie radzą w wyścigowej elicie. Są podstawowym narzędziem dla zawodowców, ale sprawdzą się również w przypadku ambitnych amatorów. Abyś zrozumiał, o jakiego typu sprzęcie mówimy, możemy nadmienić, że brały udział w zwycięstwach w każdym z czterech Grand Tourów, zdobywały liczne tryumfy w Mistrzostwach Świata jak również Paris-Roubaix. Jeśli zależy Ci na tym, aby zdobyć przewagę nad przeciwnikiem jeszcze przed startem, zapewniamy Cię, że to najlepszy wybór.
Podstawowe informacje
Zanim został wyprodukowany pierwszy model, spędzono wiele lat na przeprowadzeniu specjalistycznych testów aerodynamicznych w tunelu Win Tunnel, a następnie na szosie. Wiele godzin spędzono również w laboratorium. Wszystko po to, aby stworzyć model roweru, który będzie wart każdej ceny za perfekcyjną i płynną jazdę.
Sportowe rowery najchętniej wybierane są przez osoby uprawiające kolarstwo szosowe wyczynowo. Są rekomendowane również dla osób, które uwielbiają szybką jazdę i zawrotne prędkości, ściganie się między sobą, jak również jazdę na stosunkowo długich dystansach. Tego typu jednoślady dostosowane są do warunków panujących na drodze asfaltowej. Posiadają twarde i gładkie opony założone na stosunkowo wąskie koła o wielkości 28 cali. Dzięki temu możliwe jest osiąganie znacznie większej prędkości niż na tradycyjnych rowerach. Kolejnym elementem dostosowującym te jednoślady do wymagających warunków drogowych jest lekka aczkolwiek wzmocniona rama, która w tańszych modelach zazwyczaj wykonana jest ze stopów aluminiowych. W tych droższych jednośladach rozwiązanie jest bardziej innowacyjne, ponieważ ramy wykonuje się z karbonu, który sprawia, że rowery są jeszcze lżejsze. Waga całkowita waha się pomiędzy 6 a 10 kg. Karbon to tak naprawdę polimer zbrojony włóknem węglowym, czyli materiał złożony z dwóch substancji włókna węglowego w postaci ciągłej (UD ang. undirectional) lub w postaci tkaniny o różnym splocie (ang. woven fabric) oraz żywicy, najczęściej epoksydowej.
Szosówki posiadają zazwyczaj wykrzywioną kierownicę, tzw. gięcie lub baranek. Ułatwia to trzymanie kierownicy na dwa sposoby – zarówno w położeniu dolnym, jak i górnym. Wpływa to w istotny sposób na możliwie jak największe zmniejszenie oporów aerodynamicznych. Czym to skutkuje? Przede wszystkim możliwością osiągania ekstremalnej wydajności jazdy.